maandag 10 november 2008

"Quilt Market in Bennekom..."


Had via een lieve quiltvriendin Lammie van de net opgestarte quiltgroep bij mij aan tafel thuis de tip ontvangen van de quilt markt in Bennekom.
Om mezelf maar eens op te beuren ben ik toch maar gegaan verdoofd door pillen voor mijn rug hahahah...nog net geen "verdovingstrip" meegemaakt maar hele leuke ontmoetingen "trip".
Kijk maar mee...



Jawel, live Hester gezien. Ik volg haar blog al heel lang op de voet met alles wat ze maakt, klik maar eens op haar mooie blog rechts onder mijn favorieten. Prachtige quilts maakt ze en één van haar quilts is zelfs nu in Houston - Amerika (als ik het goed heb) te bewonderen, geweldig hé!


Hele leuke en bijzondere ontmoeting met Hester (greet & meet) en ja dat moet even worden vastgelegd op m'n blog. Ze had stitcheries meegenomen van atelier Bep en dan kon je deze onder haar deskundige leiding op de quiltmarkt maken. Ze heeft nu ook een leuk webwinkeltje met mooi brocante! Vreselijk voor de portemonnee....hahahah. http://www.hesterpatchwork.web-log.nl/



Een ruimte verderop kwam ik Henny Oosterbaan tegen, ook zo'n leuk en warme ontmoeting! Zij heeft een heel leuk boekje uitgebracht "Scrapbook in 12 maanden" die ik vorig jaar bij de open dag van Bep had gekocht. Een scrapbook van mooie quiltstofjes met iedere maand een passend onderwerp.


Door haar werd ik bekend gemaakt met de vroegere "Holly Hobbie" popjes, ook wel SunbonnetSue noemen. Echt sentiment voor mij want ik spaarde vroeger als klein meisje deze "Holly Hobbie" popjes en kan deze nu zelf maken en aankleden, JOEPIE!

http://www.jabulisa.nl/
Tja en toen zag ik deze hartenknopen liggen op een stand. Als je deze harten kocht steunde je meteen een goed doel om vrouwen in Zuid-Afrika met het pottenbakken werk te geven om daarmee hun inkomen te verdienen. Deze harten zijn dus gemaakt van pottenbakkersklei in Afrika, zo mooi... Ga ik nog eens wat moois mee doen! Wil je ook deze knopen en mooie Zuid-Afrikaanse quiltstoffen kijk dan eens naar de website van deze dames...


Nou en dit heb ik nog nooit gezien een man aan het machinequilten. Dit is Aart en hij maakte zo'n mooi quiltpatroon op de naaimachine met gekleurd draad! Na een hele leuke uitleg over machinequilten en een hoop geklets met elkander vertelde Aart me dat zijn hobby alleen maar bestond uit quilten, zo leuk...dus Aart maar even vastgelegd!


En waar viel mijn oog op... naast de stand waar Aart zat te quilten zag ik dit lieve kleine kersthuisje... was er helemaal verliefd op geworden! Zoals je op de foto ziet verhuiste dit huisje helemaal mee naar Aart maar behoorde tot de stand ernaast hahaha...komt weer door mij.
Er verzamelden een hele groep vrouwen rond Aart maar keken met vol bewondering naar het kersthuisje..hihihi

Wat een schatje hé...
Natuurlijk heb ik het patroon gekocht met leuke bijbehorende stofjes (want die heb ik nog helemaal niet..pfff) en de bedoeling is dat ik er veel van ga maken met als ornamentjes Gingy's (peperkoekjes) voor in de kerstboom...
Na een week en inmiddels wel "30 keer" naar de verpakking en de gekochte schatten te hebben gekeken hoop ik er deze week al een kersthuisje te kunnen maken! Want na dit bezoek van de beurs ging het helemaal mis met mij, de zondag erna was ik dus weer flink door m'n rug heengegaan. De rest heb je in mijn voorgaande bericht kunnen lezen...

Wat een schatten weer van de quiltmarkt...
Nu stapje voor stapje, al krabbelend erboven op komen en maar hopen op een spoedig herstel met fysio weer lekker aan de slag met handwerken, HEERLIJK heb het zo gemist! Heb wel geprobeerd e.e.a. te maken maar met 3 steekjes kom je ook niet ver hihihi...

Tot van de week....voor meer nieuws!

Liefs en een hartengroet van Cin X

6 opmerkingen:

Miss Marple zei

Hihi,

we zitten naar het schijnt gelijktijdig op elkaars blog te schrijven...:-)

Ik was ook erg blij te zien, dat er bij jou weer beweging in was gekomen...al die weken moest ik het maar met een plakje cake doen!

Wat heb je leuke spulletjes gekocht op die quiltmarkt, zeg! Klonk echt ontzettend gezellig! Twee weken geleden was er in Wiesbaden de "Kreativwelt", maar daar had ik geen tijd om naar toe te gaan. (Was vast ook beter voor mijn portomonaie!)

Ik ga me weer op je nieuwe berichtjes en creaties zitten verheugen!

LG - Irma (Zoals ik al eens had geschreven, mijn mailkontakt vindt je in mijn profiel!) ;-)

Annelies zei

Als ik het zo lees was het een hele leuke quiltmarkt !

Cindy at her Country Home zei

Ha Irma, we struikelen nu maar voorzichtig ;-)

Uhhh...volgende keer maar een lekker stuk appeltaart ok? Calorietjes roepen dan weer en mag nog niet tennissen, hoe ga ik dat oplossen!
De "Kreativwelt", klinkt ontzettend leuk maar helemaal in Wiesbaden...wellicht volgende keer een leuke weekendtrip van maken met mijn vreselijke duits..aaahhh.
Zimmer frei und Fruhstuck moet toch te doen zijn, verder kom ik niet met mijn duitse taal hahahah...was er op school héééél slecht in. Blij dat m'n man het goed kan :-)

Tot gauw en ik ga je mailen! Liefs Cin x

Cindy at her Country Home zei

@ Annelies,
Het was inderdaad héél leuk en ook héél mooi! Als ik zie hoe kreatief mensen kunnen zijn, zucht... Geweldig hoor, volgende keer ben je erbij?

Ronel zei

Hoi Cindy, Wat een leuke blog heb je!! Hartikke gezellig.... Ik ben er helemaal weg van!! Groetjes, Ronel

Anoniem zei

Ik heb (eindelijk) tijd om weer even verder te lezen *Ü* vorige keer storte m'n pc in (ofzoiets), en zo te lezen had je 't heelijk naar je zin op de quiltmarkt.
:o)

Related Posts with Thumbnails