zondag 16 november 2008

"Happiness is making a new friend - part two..."


Nog met de klanken van Ilse de Lange op de achtergrond heb ik de stitcherie af, joehoe…!

Leuke reacties ontvangen op hoe ik de stitcherie met overtrekpapier maak, hahaha… Ja niemand gebruikt deze methode alleen ik hihihi…
Dit is gekomen omdat ik ook graag stitcheries op donkere stof wil maken en dan is dit voor mij eigenlijk de beste en mooiste manier.
Gebruik een wat dikker overtrekpapier (V&D) dan het bekende patroonpapier, dit scheurt niet zo snel als patroonpapier.
Het borduurringetje kan je stellen naar dikte van stof en papier, en stitchen maar…
De meeste handwerksters gebruiken de lichtbak om het gewenste patroontje over te tekenen met een verdwijnstift en dan stitchen.

Zo, nu nog even leuke stofjes samenstellen … op naar Part Three!
Liefs Cin X

Still with the sounds of Ilse de Lange on the background, I finished my stitchery, joehoe ...
Nice comments received on how I make the stitcherie with paper, hahaha ... Yes nobody uses this method only I hihihi ...
This become because I also like stitcheries in dark fabrics this methode is for me the best and most beautiful way.
I use a somewhat thicker coating paper than draw your pattern on paper, this won’t tear as fast like the usual pattern paper.
The embroideryring you can set to thickness of fabric and paper, and stitch…
Most handcrafters use the lightbox, draw the pattern with a disappearing marker on the fabric and then stitch.
Now assembly some cute fabrics ... go up to Part Three!
Love Cin X

13 opmerkingen:

Miss Marple zei

't Is ook echt een poepie geworden...heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt met "overtrekpapier", maar heb ook geen idee hoe ik zo'n patroon op stof moet krijgen...(nu weet ik ook waarom ik nog nooit aan zoiets ben begonnen!) ;-)

Nogmaals kunffels en een gezellige week gewenst! . Irma

Anoniem zei

Slim hoor!!!
Ik heb ook al zitten denken aan corbon papier of hoe het ook mag heten.... Mijn schoonmoeder gebruikte dat altijd om haar patroon op haar kleedje te zetten... zei de patchworkster die het patroon op het raam plakt!!!
;o)
En inderdaad met verdwijnstift zt te tekenen.....

Het is inderdaad een poepie geworden!!

Wat gezellig weer de pieten en hun baas in Nederland. Hier heeft Piet een pantoffel gevuld met lekkers. Zomaar als verrassing... niemand die het wist... De kleine mannetjes waren erg verrast omdat ze thuis ook al wat hadden gekregen in hun schoentjes....
:o)

Splashes of Pink and Mint zei

Via via ben ik op je blog terecht gekomen en ik vind het allemaal prachtig wat je maakt! Ik heb zelf nog nooit gequilt, maar vind het erg mooi om te zien. Het stitchen is ook al zo leuk, dat wil ik nog weleens proberen!

Anoniem zei

Ik schreef het al een paar logjes eerder, maar ik vertel 't hier nog een keertje.
Je hebt me geweldig geholpen met je stitcherytip!

Mirjam zei

Wat een slim idee!! Dat moet ik ook maar eens uitproberen!!!
Ik las die tip via supergoof en je hebt inderdaad een erg gezellige blog!! Vind je het goed als ik een link op mijn blog zet?

Groetjes, Mirjam

Anoniem zei

wat een schatje !!!! goede tip met dat papier, ga het zeker ook een keer proberen! groetjes

Anoniem zei

wat een schitterende stitchery

Anoniem zei

Beeldschoon geworden!
:o)

Anoniem zei

Via supergoof bij jou terecht gekomen, superidee van je. Dit ga ik een keer uitproberen.Gezellige site heb je, kom zeker weer een keer langs. Groetjes

Else zei

hallo Via Supergoofs blog ben ik hier terecht gekomen, wat een gezellige boel. Ik heb een vraagje, uit welk boek komt de slak ik vindt hem top!
groetjes else

Anoniem zei

Wat een gezellig weblog heb jij zeg, ik kom hier zeker vaker kijken...
Groetjes Natascha

GRANNY'S HOUSE zei

Ik gebruik ook overtrekpapier, dat heb ik geleerd bij sashiko en het werkt prima, hebt het in licht en donker.

Groetjes
Ines

Cindy at her Country Home zei

Oooohhhh ik roep het hier heeeeel hard uit!
Wat een lieve reacties ik bloos ervan *Ü*
Vindt het zo fijn dat ik jullie ermee kan helpen, doe het graag! Dat heb ik in deze "handwerk" wereld gevonden, het delen met elkander (lieve zucht)
Kan zo een kerstboodschap zijn hihih...
Iedereen veel stitchery plezier toegewenst en voor degene die op mijn blog terecht zijn gekomen een warm welkom van mij, hartengroet van Cin X

Related Posts with Thumbnails