donderdag 21 augustus 2008

Footprints on our hearts...



Woensdag 2 juli,
Helaas heb ik op deze dag moeten horen dat onze lieve rode kater Rosso is aangereden door een auto en het niet heeft overleefd…
Maar van dit grote verdriet is het toch een mooi/prachtig verhaal geworden en dit wil ik graag met jullie delen.
Rosso is aangereden op dinsdag 1 juli rond 8:45uur. We waren hem al een dag en een nacht kwijt want meestal is hij in onze tuin dartelend te vinden en komt hij trouw voor zijn etenstijd.
Henri (mijn man) en ik hadden eigenlijk al een bezorgd en naar gevoel erover, dus ik vertelde hem morgenochtend ga ik vroeg opstaan en hem zoeken.
Woensdagochtend stond ik rond 8:15uur in mijn achtertuin met zijn snoepjespot te rammelen. Wat schetst mijn verbazing, er waren allemaal katten in onze tuin te vinden. Vriendjes waarmee hij meestal op pad ging en mee te spelen. Vreemd vond ik het en het was net of ze me iets wilde vertellen. Ik vroeg al aan ze waar onze Rosso was.
Ik liep mijn tuin uit en kwam een buurvrouw op de hoek tegen die haar hondje uitliet, ik riep zijn naam steeds en keek in de bosjes wellicht zat hij daar verstopt.
Ze keek me vragend aan en zei tegen haar dat ik mijn kat kwijt was en dat ik nu aan het zoeken was. Op dat moment zag ik haar gezicht helemaal vertrekken en na een aantal seconden vertelde ze me dat er dinsdag een rode kat was aangereden. Maar ze wist niet of het Rosso was of die andere rode kat uit de buurt. Met haar liep ik mee naar de plaats waar het gebeurd was en vertelde me hoe de meneer zich ontfermd had over Rosso.
Hij kon er niets aan doen want Rosso stak zo uit de beplanting de weg over waar hij niet meer voor kon remmen. Hij was een kattenliefhebber en sprak tot haar dat mij dit nu moet overkomen, hij was zo ontdaan en ze dachten nog dat ze voor hem een ambulance moeten bellen omdat hij amper op zijn benen kon staan.
Zachtjes heeft hij hem nog toegesproken en geaaid, eventjes had Rosso nog met zijn staartje gezwaaid en terwijl meneer inmiddels de politie aan de telefoon heeft Rosso zijn leventje hier verlaten…
Je moet even weten dat Rosso “praat” met z’n staart, gek beestje.
Ze vertelde me dat ze met nog een aantal bewoners heeft gewacht op de dierenambulance en dat meneer Rosso heel lief op de stoep heeft gelegd om te voorkomen dat hij werd overreden door auto’s omdat het een doorgaande weg is.
Na gebeld te hebben met de dierenambulance konden wij Rosso thuisbrengen en hebben hem een mooie plaats gegeven in onze tuin waar hij altijd aan het dartelen was. Hij had helaas twee jaar mogen worden.

Op zaterdag werd er aangebeld door Odette die een straat verderop woont en ze had een brief in haar handen waarop ze zei misschien heb je hier nog wat aan om je verdriet te verzachten. Zij heeft ook 2 rode katten namelijk en de bewoners daar dachten dat het 1 van deze katten was die was aangereden.
Oh hoe blij ik was met haar brief, ik kon er in lezen dat er zoveel mensen over hem hebben ontfermd en hoe hij dan zo waardig is heengegaan…
Ik ben deze mensen zo dankbaar en heb voor ze harten gemaakt met thank you erop, helaas kan ik de meneer niet traceren om hem te vertellen dat het goed is zo.
Rosso heeft voor ons als gezinslid bijzonder veel betekend in ons gezin, we hebben er nog steeds enorm veel verdriet van en we zullen onze lieve schat nooit meer vergeten.
Footprints on our hearts….


Unfortunately our dearest cat named Rosso is dead, hit by a car.
I had so much grieve about the loss of Rosso, but there are so many lovely people who had cared about him when he died on the street near by our house, that's ease my pain. He had only a short live of two years old.
Rosso has been a very special familymember of us and we shall never forget him and what he has meant for us with his catlove! We miss you so much Rosso and we still love you!
Related Posts with Thumbnails