zondag 5 april 2009

"I am so egg cited..."

Ik heb weer mogen juichen want ik ben wederom genomineerd voor een Award door Ineke van “quinstyle.blogspot.com” en Ingrid van “myday-ingrid.blogspot.com”.


Ineke heeft het volgende over mijn blog geschreven: “Cindy at her Countryhome – gewoon een prachtig blog, heerlijk om te lezen en genieten van de foto’s!” Zucht, wat lief hé.
Ben er helemaal verlegen van geworden lieve dames, ook jullie hebben prachtige blogs. Ontzettend bedankt en wederom hartverwarmend!


Ben er zo "egg-cited" van geworden, nee ben niet aan de leg hoor hihihih…. al doet de kip “Juf Kakel” bovenaan mij de naam eer aan (voor degene die mij kennen) hahahaha…
Afgelopen week gezellig druk in de weer geweest op m’n werk, de lente schoonmaak, lente uitjes, genieten van het heerlijke lente weer, workshop en alvast voorbereiden om het huis te hullen in Paas sferen.

Voor mijn draadmand kipje wilde ik eitjes uitblazen en voor degene die dit ook wil uitproberen hierbij de beschrijving…

Steek een scherpe, beetje grote naald in de brede onderkant van een rauw ei.
Maak het gat door een beetje te wrikken wat groter.


Daarna maak je een gaatje in het smalle uiteinde van het ei.


Steek de naald zo diep dat het eigeel doorgeprikt wordt, dat maakt het makkelijker het ei eruit te krijgen.
Blaas door het kleine gaatje de inhoud van het ei naar buiten.


Spoel daarna het ei met water schoon, daarna het ei lekker laten drogen en met het overblijfsel lekker scrambled eggs maken, heerlijk op toast...mmmmm!

Veel plezier met de "lege" eitjes, veel liefs van Cin

xxx

Again I am celebrating because I am twice again nominated for an Award by Ineke of quinstyle.blogspot.com and Ingrid of myday-ingrid.blogspot.com.
Ineke wrote the following about my blog: “Cindy at her Country Home - just a wonderful blog, wonderful to read and enjoy the photos!” So lovely…
I got totally shy of the nomination dear ladies, you also have beautiful blogs.
Thank you so much again and it is for me very heartwarming!

I am so egg-cited for that, no I am not laying eggs hihihih....although the chicken at the picture above who is named “Miss Chatter” is honouring my name (for those who know me) hahahaha ...
Last week I’ve been “cosy” busy on my work, spring cleaning, spring , enjoy the lovely spring weather , workshop and already preparing to wrap the house in Easter spheres.

For my wire basket chicken I want to blow some eggs for those who want to try this description ...
Insert a sharp, rather large needle into the wide bottom of a raw egg.
Wiggle the hole a little bit wider.
Then make a hole in the narrow end of the egg.
Insert the needle so deep that pricked by the yolk, that makes it easier to get the egg out. Blow through the small hole the content of the egg out.
Rinse the egg with water till it’s clean, dry the egg and after this make scrambled eggs delicious on some toast...mmmmm!

Have fun with those "empty" eggs, love from me Cin

3 opmerkingen:

The Old and the Beautiful zei

Leuk dat je het zo uitlegt met foto's en al.
Het is dus niet moeilijk om te doen en ik lijk wel gek dat ik 2,29 heb uitgegeven voor een doos lege eieren bij het tuincentrum.

Groetjes
Gonda

Cindy at her Country Home zei

Hoi Gonda, volgende keer gewoon lekker uitblazen zo'n eitje! Doen hoor en van de besparing weer leuke dingetjes kopen zoals te zien is op je leuke blog!
Liefs van CinX

Heidi zei

Ik heb eitjes net gevuld een plaats van leeg geblazen...lol. Ik heb stoffen eitjes gemaakt voor de Pasen. Leuk en snel om te doen.

Groetjes ~
Heidi

Related Posts with Thumbnails