donderdag 21 augustus 2008

Dream it, Do it...



Mijn eerste traditioneel handgemaakt quilt“salon” tafelkleedje, JOEPIE!
Dit tafelkleedje heb ik gemaakt in onze vakantie in Mei voor een weekje Trieste te Italië.
Bezoekje naar onze Italiaanse vrienden die er wonen en waarmee we al een warme vriendschap van 22 jaar hebben, prachtig zo’n contact.

Het is me gelukt om traditioneel met de hand dit kleedje in elkaar te zetten, wat heb ik een bewondering voor diegene die hele grote kleden/spreien met de hand hebben gemaakt.
Daar heb je zeker doorzettingsvermogen voor nodig en veel geduld, daarom heb ik maar voor een klein projectje gekozen hahahah…
Ben naaimachine gewend, tja dat gaat wel een stukje sneller. Maar het precisiewerk bemerk ik toch is het handpatchen.
Heerlijk vond ik het om aan dit quiltje te werken, helemaal als je ziet hoe de stofjes tot “bloei” komen bij de afwerking. De stofjes komen overigens hoe kan het ook anders uit het atelier van Bep, wat een schatjes zijn het toch weer. Zie je het al voor je in de auto, in de Bed & Breakfast, maar dan ook overal heb ik het meegenomen…
De mooie rode harten heb ik als kerstcadeau van mijn dochter Jodie gekregen, lief hé!

My First traditional handmade quilt tabelcloth, YEAH!
I made this tablecloth in our vacation in May, we made a visit to our Italian friends who lives there and we had already a special and warm friendship for about 22 years.

Finally I made this tablecloth traditional by hand, I admire the crafters who made such big and large spreads. You need patients and drive for that, that’s why I made a small project hahaha…
I used to my sewingmachine, that goes a little bit faster.
How lovely I found it to work on this little quilt, you see the patterns on the fabric blooming.
The fabrics are from Atelier Bep, so cute!
Can you picture it, I had taken this project everywhere, by car, in bed & breakfast, and so on…
The beautiful red hearts was a christmas present from my daughter Jodie, so sweet!
Related Posts with Thumbnails