zondag 22 september 2013

“A lovely day in the beginning of September, driving on beautiful country roads…”


Al een paar maanden lang was het plan van mijn lieve vriendin Coby en ik om naar België af te reizen. Ze had al met veel enthousiasme verteld over een blogster en attendeerde me erop dat ik haar blog moest lezen.
Eindelijk was het begin September zover we hadden een afspraak gemaakt met deze hele lieve creatieve blogster…

I am very sorry for the english readers, this post was too much to translate. Sorry for that but try my translater button at the right bar. Hope the translation will be also good.


Het was die dag nog 30 graden en reden heerlijk in de zon, zoals sommigen van me weten is dat ik graag luister naar de muziek van John Denver of Johnny Cash als het maar heerlijk vrolijke country muziek is wat je zo heerlijk mee kan zingen met mooie songteksten.
Vind dat altijd zo fijn als ik aan het handwerken ben maar ook met autorijden en tegelijkertijd wordt je er heel vrolijk van.
Al vroeg kwam Coby bij mij thuis gearriveerd met een prachtig pakket wat ik eerst mocht uitpakken omdat ik inmiddels een jaartje ouder was geworden.
En met de meegenomen cd’s van de 2 genoemde heren waar Coby zo om moest lachen, zongen we dus al vrolijk en luidkeels in de auto België tegemoet.
Het voelde net of we samen met vakantie gingen, zo leuk!
En ineens over de grens, reden we hoe toepasselijk op prachtige landelijke wegen.

Totdat we arriveerden op het adres van Sonja… van het weblog Sezoentje-Sonja! (klik)
Uuhhh moet even zeggen dat ik een elastiekje had gezet in een uur, want het werd een uurtje later. Wie mij kent, herkent dat wel van mij hahaha….
Dus Coby vertelde Sonja, tja dat is Cin en vertelde haar dat het mijn “elastieken” tijd is.
Als creatieveling heb je dat weleens… (knipoog) dan zet je in de tijd wat tegenwoordig zo schaars is er gewoon een elastiek tussen.
Velen die mijn blog lezen wat ik nog steeds zo hartverwarmend vind, merken dan ook op dat ik er de laatste tijd wat langer over doe met posten.
Nu heb ik zo’n stevig elastiek gevonden dat het posten hopelijk wat sneller gaat worden de komende tijd hahaha…



Maar… aangekomen werden we met een heel warm welkom ontvangen door Sonja en haar lieve hond Kay, zo leuk ook dat bordje aan de deur!
Heerlijk zaten we lekker aan de koffie met overheerlijke Belgische bonbons, de absolute “women needs”!
Zat even te kijken in het schattige handwerktasje (links) van Sonja waar ze mee bezig was.
Even de kadootjes, heel veel ooohhh en aaahhhhh’s en honderduit kletsen over creativiteit.
Pfff… totdat we haast de tijd vergaten.

Sonja vertelde ons, helaas is de “uitgerekt” want we moeten om 13:00uur aan tafel zitten voor een high tea. Gillen nietwaar?


Zie je deze tas, helemaal vol met lapjes stof etc. etc. om samen wat te maken… zo zag het er net zo uit toen ik thuis kwam. Geen steekje gezet hahahaha…..

Maar…, kijk even mee waar we heen gingen echt té té té leuk!


Eerst even de overheerlijke en super gezellige high tea en op tijd aangekomen bij de plaatselijke Intratuin! 
Zeer fijne en openhartige gesprekken hadden we samen. En tussendoor zaten we te genieten van elkaar maar ook van al dit lekkers!

Nogmaals dankjewel Sonja voor deze traktatie, veel te gek!

 Daarna reden we door naar Maaseik naar de winkel waar Sonja al haar prachtige handgemaakte creaties ook verkoopt net als in haar webwinkel. (klik)



Ook hier werden we warm onthaald door de eigenaresse, en ik kon m’n mond niet dicht krijgen. PRACHTIG!
Hou even m’n mond en hoop dat je met het zien van deze foto’s net zo zal genieten als wat ik deed. Werd steeds stiller… (ja ik, hoe kan het)
Absoluut en echt de moeite waard om deze winkel met sfeer te bezoeken, lieve zucht!

 In deze kast had ik al hele leuke creaties ontdekt van Sonja!


Even bijkomen met een koel drankje van al het moois wat we hebben gezien reden we door naar het plaatsje Meeuwen… uiteraard weer heel vrolijk en luidkeels zingend nu met een “3e stem” erbij van nachtegaaltje Sonja.
Dit winkeltje had ik via een site gevonden in de lente van dit jaar en met het zien van de site dacht ik afgelopen zomer om in de vakantie een bezoekje aan deze winkel te brengen.
Helaas kwam het er niet van maar… zag dat het niet ver lag bij Sonja vandaan.

Dus nu we er toch zijn…. hahahahah!


Op naar de (klik) winkel Binne & Buute en daar aangekomen zagen we deze allerleukste auto staan, zo gaaf!
Nog leuker de tuin en nog leuker…. AAAAHHHHHH (sorry voor m’n enthousiaste gil) de winkel.
Kijk zelf maar….. je weet niet waar je beginnen moet. 
De spontane eigenaresse had zeer veel geduld met ons dames, althans moet zeggen met mij. 
Leek wel een kind in een snoepwinkel, werkelijk waar.
Wist niet waar ik beginnen moest, nog steeds slaak ik een hele lieve zucht met het zien van al die allerleukste goodies.
Voelde me meteen thuis, zoveel heerlijk rood maar ook blauw, wit en noem maar op.
Allemaal in Country en vintage met brocante sferen, precies wat voor mij.
In oktober houden ze zo leuk “open huis dagen” dus als je in de gelegenheid bent… kijk even op de site. Mooie combinatie samen met de winkel Barbotine.




Ik kom absoluut terug want inmiddels werd het buiten al schemerig en Coby en ik moesten nog naar huis toe rijden. 
Even terug naar Sonja want ook haar atelier wilden we natuurlijk zien met eveneens haar gezellige huis.
Ook bij haar werden we overenthousiast, luidkeels zongen we niet maar de kreten ooohhh en aahhhh moet het natuurreservaat opgeschud hebben waar ze woont hahaha….
Wat een rust, ruimte en stilte overigens en vertelde Sonja dat we hopelijk de volgende keer als we zo gezegend zijn om ons tentenkamp van quilts gemaakt bij haar op te slaan voor eerst een lang weekend daarna een week en daarna 2 weken en.... 
Dus tot morgen...! Nee hoor, grapje hahaha....

 Tja en kijk toch eens even haar atelier….. 
Mééén, zo leuk en gezellig vertoefd ze daar en maakt ze prachtige creaties!
Ik wilde er gewoon bij zitten en wat maken..., volgende keer m'n tas naar het atelier sjouwen.

 En in de keuken heeft ze ook zo’n gezellige kast staan, als je daar staat dan kook je er met heel veel plezier kan ik je vertellen.

 En kijk dan dit heeft Sonja voor ons gemaakt en gegeven, vind je het niet geweldig zo’n glas met een prachtig gehaakt jasje eromheen? Zo’n mooi patroon zit erin.
 Helaas weer tijd tekort en moesten we weer afscheid nemen.
Coby en ik genoten nog van de landelijke wegen, prachtige zonsondergang en reden zo weer Nederland in.

Nu ik dit schrijf herbeleef ik de dag gewoon weer.
Heb meer dan ontzettend genoten van onze blog ontmoeting met Sonja maar ook van mijn lieve door mij gekoesterde vriendin Coby wat begon via mailcontact en ik haar nu al meer dan 4 jaar lang ken door mijn blog.
Het was fantastisch lieve meiden, jullie hebben me een ontzettende inspiratievolle maar ook een hele gouden, vrolijke en vreugdevolle verwendag gegeven.
Excuus dat ik nu pas over deze heerlijke dag schrijf want jullie begrijpen natuurlijk dat ik de afgelopen weekend door alle inspiratie van deze dag meteen in mijn huis bezig ben geweest met het nieuwe seizoen Herfst!
En Sonja, de lichtjes dansen al heel gezellig bij mij op de tafel op mijn herfstquiltje. 
Als de avond valt en ik steek de kaarsjes aan dan denk ik aan onze ontmoeting terug samen met Coby.

Oh ja even voor iedereen, hou volgend weekend (echt hoor, strak elastiek hahaha) m’n blog in de gaten want dan word m’n give away bekend… in deze tijd kunnen we met z’n allen een klein maar vreugdevol creatief feestje gebruiken toch?

Oh yeah to everyone, keep my blog posted next weekend (really hahaha!) because then I pronounce my giveaway ... we all can use a little, but joyful creative party at this time right?

Eerst deze enorme streng hop verwerken wat ik ook als verjaardags kado heb gekregen van een eveneens lieve vriendin Janny voor de herfstsferen in ons huis.

First I must handle this huge streng of hop, a birthday gift from a dear friend Janny also to decorate for the autumn sphere in our house.

Allemaal een hele mooie start, vooral kleurrijk en vol met gouden en hartverwarmende momenten toegewenst voor dit herfst seizoen!


Lieve en warme herfstgroet van Cin ♥♥♥♥

19 opmerkingen:

Irena zei

wat een leuke dag,mooie foto's,en stiekem geniet ik met jullie mee,geweldig,veel liefs irena

liesje zei

Lieve Cindy,
Wat een leuke post, ik heb er echt van genoten zulke mooie foto's en wat een plezier jullie samen beleeft hebben en ja als Sonja haar blog bezoekt zie je zo dat zij een een heel gezellig en warm huis woont.
Fijn dat jullie zo een leuke dag hadden.
Nog veel plezier met je herfstdecoratie !!!
Lieve groet Carine

Unknown zei

Oh lieverd, wat heb je van deze bijzondere dag een prachtige post gemaakt. Niet alleen bij het schrijven beleef jij die dag over maar ik ook bij het lezen. Dit is genieten hoor Cin xxx
Quilt maar een beetje harder aan die tent zodat jullie vlug weer eens langskomen voor een week of twee en we kunnen quilten samen :)
Heel fijne week, dikke knuffel, Sonja

GRANNY'S HOUSE zei

Van zulke dagen kan een mens niet genoeg krijgen en zoals jij alles weer beschreef, kreeg ik er weer een stukje van mee.

Knuf
Ines

Willemien zei

Wat zal dat een heerlijke dag geweest zijn!

Monique Leonhart zei

Hoi Cindy,
Wat een heerlijke dag hebben jullie gehad en wat een prachtige foto's heb je hiervan gemaakt. Ik heb heerlijk zitten meegenieten!! Wat fijn dat jullie het zo gezellig bij Sonja hebben gehad!! Als ik je verhaal lees had ik zo met jullie mee willen gaan!!
Lieve groet van Monique

Unknown zei

Hoi Cindy wat nou leuk!
Wij een vriendinnen quiltclubje en noemen ons de hyacints geinspireerd op Hyacint van keeping up apperance.
Wij gaan ook in oktober naar Maaseik en Meeuwen heerlijk om bij jou even een voorproefje te zien.
We gaan eerst vrijdag naar Veldhoven dan naar een B&B ergens in Limburg zaterdag naar die leuke winkeltjes in Belgie!!!Ik heb begrepen dat Binne en Buute dan in dat weekend niet alleen de winkel open heeft maar ook haar hele huis helemaal te gek.
Groetjes Marlies Wolda.

Oude lappen zei

Wat hebben jullie een leuke dag gehad met Sonja! Je hebt het zo mooi allemaal beschreven zodat het lijkt alsof we er zelf bij waren.
Heerlijk hé die high tea!
Nog een fijne week
Liliane

Ineke zei

Wat een heerlijke dag heb je beschreven, geweldig!!! Het was alsof ik erbij was ;-)

Groetjes, Ineke

My Home Sweet Homemade zei

Net elkaar nog gesproken, maar toen wist ik nog niets van deze post.... ohhhh... wil volgende keer met je mee!!! Ik "ken" Sonja inmiddels ook al eventjes, en het lijkt me zo leuk om elkaar eens in het echt te ontmoeten! Heerlijk zo'n dagje met elkaar op stap, wat zullen jullie genoten hebben! Enne... je hebt je toch wel gedragen hè???!!! Kan het me al helemaal voorstellen jij te gillen en kwijlen bij al die mooie spulletjes, ohhh... alsof ik erbij was... zucht! Lieve Cin, ik trek je elastiekje nog even aan, want ik wil weer gauw een heerlijke, vrolijke blogpost van je zien!
Dikke kusXXX!!!!

Margreet van der Werf zei

Cindy, ik geniet altijd zo van je prachtige verhalen. Wat een heerlijke dag heb je gehad en wat een leuke inspirerende winkeltjes! Als ik in de gelegenheid ben ga ik er zeker een keer kijken!!! Groetjes Margreet van der Werf

Anoniem zei

Heerlijk,even wegdromen met jou verhalen, wat gezellig allemaal,prachtige hoor,knuf ut fryslan xxxxx

Anoniem zei

Ha die Cindy,

Lees je blog ook nog steeds trouw en geniet er elke keer weer van. leuk dat je ons mee laat reizen deze heerlijke zondagmiddag. Hartelijke groet, Anja

Miss Marple zei

Poeh, wat een verhaal...maar aan de manier van vertellen merk je echt hoe enthousiast je bent...je kwebbelt maar door! ;-)
Heerlijk meid, en bedankt dat je dat met ons deelt!
Lieve groetjes - Irma

quiltsathome zei

Wat een enig verhaal !
Leuk dat jullie zo'n mooie dag gehad hebben !!
Daar kan een mens wekenlang op vooruit, is het niet ?
Ik ga zo je verhaal nog een keer lezen, dan voelt het een beetje alsof ik er bij was.
Ik kijk ook uit naar je blogjes. Enne ... , dat van die elastieken tijd herken ik ook !
Leuke term, ik kende hem nog niet, maar die neem ik op in mijn vocabulaire !

Pouwla zei

Hoi Cindy,
wat heb jij een leuk blog! Net als Sonja trouwens! Via haar bloggie ben k hier terecht gekomen en heb genoten van je mooie verhaal! Ik ga je gauw in m'n bloglijst zetten!
Ik hoop dat je ook eens bij mij langs komt.
Liefs Pouwla.

Miranda zei

He Cin, wat gezellig heb je weer geschreven en die winkeltjes...ooooo...die zou ik als ik heel veel geld had leegkopen geloof ik! Wat een sfeer zit der in niet. En zag nog dat lieve quiltje(patroon van Bep) dat je gemaakt had. Ook zo'n lievertje net als jij....dikke knuffels van mij. Liefs Miranda

Joan Ottevanger zei

Kan begrijpen dat je een top dag heb gehad. Ben ook een keertje in de winkel van Barbotine geweest net voordat mijn man zijn hersenbloeding kreeg en alle prachtige dingengezien van Sonja.Dat was ook een dag met een gouden randje.Denk er nog vaak aan terug.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Cindy..♥
Wat een hele leuke post♥ heb er echt van genoten en fijn dat jullie samen zo'n mooie ♥ zonnige♫ dag hadden..;)
En die snoep winkeltjes♥ zijn ook echt om te snoepen♥..ik kijk mijn ogen uit naar al dat mooi's♥ maar ook zelf gemaakte spullen van Sonja♥ in de winkel wat zal ze trots♥ zijn ..;)
Helaas probeer ik ook alles goed te volgen maar kom tijd te kort door mijn toestand nu ..:(
Wens je een fijne dag♥ en lieve♥ herfst groetjes knuf Gaby..x♥x

Related Posts with Thumbnails