zondag 25 oktober 2009

"Last goodbye of Summer 2009…"

Vandaag is de klok een uurtje terug gezet.
Eindelijk kan ik weer schrijven op m’n blog… Had een week lang geen pc meer aangezet want ik had een paar dagen vrij genomen met deze herfstvakantie.
Wilde afgelopen weken dolgraag mijn lijstje afmaken met dingen wat ik wilde afronden en dat was echt heel veel. Soms moet dat gewoon…
Zo heb ik vandaag een hele dag foto collages gemaakt en kwam ik deze nog tegen van onze afgelopen vakantie in augustus.
Een laatste groet voor de prachtige zomer die we hebben gehad. Jullie zitten lekker al in herfstsferen, ik ook. Maar bij het schikken van de foto’s wil ik er nog een paar laten zien, even namijmeren…
Al heel lang wil ik dit hotel waar we hebben overnacht op de heenreis, zo prachtig en ontzettend leuk!
Onze reisbestemming was Kroatië, plaatsje Porec. We hadden geboekt voor het vakantiepark Lanterna en het was 5 jaar geleden dat we in dit plaatsje zijn geweest.
Mijn man Henri wilde graag een andere route nemen en wilde de Plöckenpass nemen om Italië dan binnen te rijden…
Op zoek naar een lekkere slaapplaats voordat we de pass namen kwamen we terecht bij dit hotel Sissy Sonnleitner.
Vriendelijk werden we ontvangen door een dame (later kwam ik erachter dat zij tevens eigenaresse is met haar moeder samen) en er was nog plaats…
M’n mond viel al open toen ze ons voorging naar de hotelkamer…
Eén en al handgewerkte dingen kwam ik tegen, tja als je zelf zo bezig bent dan vallen deze dingen meteen op! Kijk maar…

Nog mooier was onze hotelkamer op iedere deur zag ik zo’n zelfgemaakt country beertje met een handgeschilderd bordje met Welkom erop, zo leuk!
Ik denk dat ik nu maar even stil ben want dat werd ik ook toen we de kamer betreden…ooohhhh!

Nou hier konden we zeker uitrusten na een rit van 11 uur, Henri ging meteen even bijslapen want we vertrokken ’s nachts om 1 uur.
Jodie en ik wilden nog wel een drankje doen en met m’n handwerktas liepen we naar beneden… en Stefanie (de dame die ons zo vriendelijk ontving) zei dat we wel in het hofje konden zitten. En hier hebben we gezeten aan een heerlijke glas cola met … een chocolade koek uit eigen keuken (zucht) zo lekker!

Voordat we gingen was ik “verslaafd” aan hartjes haken, dus ging ik hiermee lekker verder in dit geweldige hofje…

Na een nacht heerlijk geslapen te hebben komen we aan bij het ontbijt. Ook hier vertel ik er maar niets meer bij, je ziet het aan de foto’s…

Was ik er nog maar en het liefst wilde ik er nog een paar dagen vertoeven.
Als dat nog niet alles was had ik de dag ervoor een bordje gezien in een haag met erop geschreven: Zum Cottagegarten…
Alsof het zo moet zijn en ik maakte na het ontbijtje nog een rondje in de tuin en wat daarachter was… weer zo’n heerlijke verrassing!

En toen viel het puzzelstukje, in dit hotel kan je ook kookworkshops volgen en alles komt uit eigen tuin. Verser kan het niet, wat heerlijk! De keuken is voor een gedeelte open en aan de wand hangen heerlijke recepten, volgens mij van de gasten die er zijn geweest.
Ook de omgeving rond dit hotel is zo leuk en vooral prachtig. Stefanie vertelde ons dat er in de omgeving ook kruiden te vinden zijn en raad eens wat ze heeft ook een blog en de naam van haar blog is wasserwald. Zoveel leuks daar zoals een mooi ski- en wandelgebied, spa en … teveel om op te noemen.
Heb je interesse ga dan naar de website van dit Landhuis/hotel en restaurant Sissy Sonleitner. (klik op de naam) Wij weten het voor de volgende keer, wij komen zeker hier nog eens terug!

Op naar het vervolg van onze reis een bezoekje aan Slovenië…

Today we put back one hour on the clock for Winter time. Finally I can write again on my blog ... I had taken a few days off from work for this autumn holiday. I wanted to finish my list of things to do that I wanted to complete and that list was so much. So today I spent the whole day for making photo collages, also these photo’s from our recent vacation in August. A final salute to the wonderful summer we have had.
Everybody is all setting in Autumn spheres, also I do. But arranging the pictures, I wanted it so much to show a few of them… For a long time I want to write about this hotel where we stayed on the outward journey, so beautiful and incredibly fun! Our destination was Croatia, town of Porec. We had booked for an apartment on a holiday park which named Lanterna and it was 5 years ago we have been in this town. My husband Henri wanted to take a different route, he would like to drive over the Plöckenpass and cross there the border of Italy. Before we took the pass we search for a place to stay and where we can sleep, so we found this hotel Sissy Sonnleitner. We were kindly received by one lady (later I read that she is also co-owner with her mother) and there was still a room for us to stay the night over. My mouth falls open when we were on our way to our hotel room.I saw in the halls only handcrafted things, well when you are self so creative with handcrafting you noticed these things immediately! Look...

Even better was our hotel room on any door I saw some homemade country bear with a hand painted sign with Welcome on it, so nice! Now I want to stay quit with writing because I become also quit when we enter the room… OOOOHHHHH!
Well here we could certainly relax after a ride of 11 hours, Henri want to sleep immediately because we left at one o’clock in the night. Jodie and I still wanted a drink and so we walked downstairs with my handcrafting bag under my arm... and Stefanie (the lady who received us kindly) said that we can sit in the courtyard. And here we sat with a delicious glass of Coca Cola with a homemade cooking chocolate cake(sigh)… so delicious! Before we went on our journey I was "addicted" to crochet hearts, so I was enjoying so much to crochet those hearts in this in the beautiful courtyard of the hotel...
After a good night's sleep we go to the breakfast room.
Again I tell you nothing, you can see it in the pictures ...
Oooh I wish that I was still there and to spend a few more days.I read a sign the day before in a hedge of the courtyard with the following text written on it: “To the Cottage Garden…” As if it should be so and after breakfast I made another round in the garden and what was behind it... just another wonderful surprise!

Then I now what this hotel can offer you. Follow cooking workshops and for the ingredients they pick it fresh from the garden, what a joy! The kitchen is open for a small part and of the wall there were hanging delicious recipes, I think of the guests who have been there. The area around this hotel is also great for to do things and especially beautiful. Stefanie told us that you can find herbs in the area of the dolomites mountains and guess what she also had a blog wich named wasserwald
It is also a ski- and hiking area, much spa/wellness and… too many to mention.
If you are interested go to the website of this country house hotel and restaurant Sissy Sonnleitner. (click on the name)
We know the next time, we will definitely come back here! Up to the rest of our trip, a visit to Slovenia ...

Simone zei

Wat een heerlijk hotel Cindy! Daar zou ik ook wel kunnen verblijven... Het is daar ook zo prachtige omgeving! Wij zaten afgelopen jaar daar in de buurt, aan de Weissensee (en volgend jaar weer)!

GRANNY'S HOUSE zei

Ooooooooooh wat ziet dat er oergezellig uit, kan mevoorstellen dat je langer wilde blijven, zou ik ook hebben.

Groetjes
Ines

theeleuten zei

Dat ziet er gezellig uit...heerlijk!!