zondag 3 november 2013

A tiny little house on a spool and the winner of give away nr. 1 is…


En daar is de herfst! Na mooie zonnige en warme dagen in het kleurrijke oktober te hebben gehad heeft de herfst vorige week zijn entree gemaakt.

 And there is the fall! After having beautiful, sunny and warm days in colourful October last week Autumn surely made ​​his entrance.

 Zo liggen mijn pompoenen nog buiten te zonnebaden met de zonnebril op en zo raast er een flinke gure storm over ons land. Voor Yolande (klik) heb ik deze foto gemaakt want ze gaf me in september een reactie dat ook haar pompoenen lagen te zonnebaden, heb zo hardop moet lachen over haar reactie helemaal geweldig.

So were my pumpkins outside still sunbathing with sunglasses on and so a hefty bleak storm sweeping over our country. For Yolande (click) I made this picture because she gave me in September a reaction that her pumpkins were sunbathing too, I have to laugh out loud about her reaction so great.

 Heb heerlijk een hartenkrans voor op de voordeur gemaakt met een hart van yoyo’s en stofjes gebruikt met herfstprint. Manden zijn gevuld met pompoenen, hop en besjes met kleurrijk blad sieren de tuin. Ben er helemaal klaar voor en zoals jullie weten hou ik ook veel van dit seizoen.

Cheerfull I have made a lovely heart wreath for the frontdoor with a heart of yoyo and fabrics used with autumn print. Baskets are filled with pumpkins, hops and berries with colourful leaves adorning the garden. I'm ready for Autumn and as you know I love this season so much.


Voor een heel lief kaboutertje heb ik dit kleine huisje gemaakt.

 For a very sweet gnome I made this little house.

Uit het boekje “point de croix et Cie – rouge” heb ik dit huisje uitgekozen en geborduurd.
Met een waslijntje om z’n sokjes te drogen… ruiken weer lekker na het harde werken met mij om de herfst in huis te brengen en zijn huisje te maken (knipoog).

From the book "point de croix et Cie - rouge" I chose this house and embroidered.
With a clothesline to dry his socks… smells good again after hard work with me to bring the fall in house and making his house (wink).

Heb gekozen voor de allergrootste klos van de ribbonstore.nl, dinerbord diende als mal voor de stippelstof en een ontbijtbord voor de stof wat ik als onderkant hebt gebruikt voor het dak/ hoed van de paddenstoel.

Chose the largest spool of ribbonstore.nl, dinner plate used as a template for the dotted fabric and a breakfast plate for the light fabric that I have used for the underside of the roof/ hat of the mushroom. 

Borduurband op maat afgeknipt en deze rondom de klos met daaronder een laagje wattine vast gemaakt met kleine steekjes.
In het midden van de lichte stof een opening gemaakt zodat de klos erdoor heen kan. Stippelstof iets ingerimpeld op de lichte stof vastgezet en opgevuld met wattine.

Linen embroidery fabric custom cut and with batting made ​​this a layer around the spool and firm with small stitches.
In the middle of the light fabric I made an opening so that the spool can pass through. Dotted Fabric slightly shirred fabric firmly on the light fabric and filled with batting.

 Daarna ingerimpeld aan het borduurband met de hand vastgezet met kleine steekjes.

Then shirred at the linen embroidery fabric on the spool by hand with small stitches.

En zo kijk ik iedere dag naar onze schouw naar een lief klein gezellig paddenstoelhuisje.
Hoop dat ik de vele vragen zo heb kunnen beantwoorden om dit paddenstoelhuisje te maken.

And so I look every day at our fireplace to this sweet little cosy mushroom house.
Hope that I have so many questions answered for to make this Mushroom house.

Dan is het tijd om de winnares bekend te maken van de 1e give away met medewerking van de ribbonstore.nl
Hartelijk dank voor al jullie lieve wensen en voor jullie deelname, overweldigend en te gek!

Then it's time to announced the winner of  the 1st giveaway with participation of the ribbonstore.nl
Thank you for all your kind wishes and for your participation, overwhelming and so great!

Degene die wilden meedoen heb ik geschreven op deze papiertjes, goed geschud in deze vergiet en mijn dochter heeft er 1 uitgekozen….
De winnares is…..

The ones who wanted to join this giveaway I have written the names on this little papers, well shaken and my daughter has chosen one ....
The winner is .....
 En zij heeft ook een weblog waar prachtige foto’s te zien zijn, “in de polder”! (klik)
Eind november zal ik de 2e give away bekend maken, blijf meedoen hoor!
Dit zal al een beetje Kerst zijn….

And she also has a blog where you can see beautiful pictures, "in thepolder"! (click)
In late November, I will announce the 2nd giveaway, please join again!
This will already be a little Christmas ....


En op het moment dat ik dit schrijf, kijk ik naar buiten waar de regen hard tegen de ramen aan tikt… 
Lekker binnen blijven dus en voor de schemer wat kaarsjes aan.
Ga lekker een kop thee zetten met wat lekkers!
Want ook dit vind ik té leuk om te doen, lekker haken en breien…. Heerlijk om even tussendoor in de herfstavonden te doen, pure ontspanning voor mij.

And at the moment when I write this, I look outside where rain is tapping hard against the windows ... 
Nice to stay inside and it is getting gloaming so I light some candles, looks so cosy.
Put the kettle on for a nice cup of afternoon tea with something delicious!
And this I find it also to fun to do, cosy crochet and knitting .... Great to do so now and then in the autumn evenings, it is pure relaxation for me.

Enjoy and have yourself a cosy Autumn, 
with love Cindy


15 opmerkingen:

Sietske zei

Hey Cindy wat ziet het er weer gezellig uit zeg,groetjes Sietske

Anoniem zei

Hey Cindy,
Wat een gezellig herfstbericht heb je op je blog geplaatst. Fijn seizoen, ben het helemaal met je eens.
Fleur, wat leuk dat jij de give away gewonnen hebt, gefeliciteerd!
Hartelijke groet, Anja

quiltsathome zei

En het is heerlijk om met dit weer leuke hobbies te hebben.
Het is leuk om te zien hoe creatief je bent.
Groetjes, Patricia

Ineke Original zei

Wat is het weer gezellig bij jou. Ik heb weer van je stukje genoten.
lieve groet,
Ineke

Studio Wien-art zei

WAt een gezellige sfeer laat je weer zien. En wat een goed idee zo' n klos voor een paddestoel. Enneh... Wat ben je daar aan het haken?
Veel plezier ermee.
Groetejs, Corine

fleur zei

Ha Cindy!
Wat een verrassing! Ik win bijna nooit iets; en nu toch geluk!
Ik ben erg benieuwd ; de rood-witte keukenspullen zullen vast leuk in mn rood-witte countrykeuken staan! Ik stuur mn adres naar je mail.
Oja; je paddenstoel is inderdaad erg leuk!
groetjes Fleur

GRANNY'S HOUSE zei

Gezellig om jou logje weer te lezen, gelardeerd met sfeervolle foto's, ik kan daar altijd zo van genieten.
Dat paddenstoeltje zit inmiddels opgeslagen in mijn hoofd, dank je wel.

Groetjes
Ines

Kom Achterom zei

Ha Cindy!
Wahahahahaha wat een heerlijke rode wangen heeft je pompoen al opgelopen!
Gelukkig zorg je goed voor hem en loopt hij zo geen zonnesteek op! Gave bril trouwens is hij lid van de bleus brothers?? dan mag hij nu zijn hoedje wel op wat een weer is het hé maar ach binnen vermaken we ons ook wel.
Wat een super leuke paddenstoel heb je gemaakt zeg! Het is een heel gezellig hoekje zo.
Fleur gefeliciteerd hoor!
Lieve groetjes en een pompoenknuffel van mij
Yolanda

Our photos zei

Wat een leuke paddenstoel!
Groetjes. Sonnja

Unknown zei

Heeeeey Cin, dit is de derde keer dat ik je prachtige herfstpost lees, nu zal ik ook maar eens reageren ipv alleen maar te genieten:)
Wat is die paddenstoel mooi, en die sokjes aan de wasdraad, geweldig!
Gefeliciteerd aan Fleur met de prachtige give-away!
Nu ga ik mijn pompoenen een regenhoedje opzetten :)))
Fijne week lieverd, groetjes uit België xxx

Corina zei

super zeg, die paddestoel!

Marjon zei

Jij bent toch een echte crea bea...zo leuk weer die paddestoel....en wat fijn voor Fleur dat ze de winnaar is...zal haar leuke huisje beslist opfleuren....ben benieuwd naar je kerstcreaties...het ziet er altijd gezellig uit bij jou...lieve groet Marjon

Anoniem zei

Heerlijk om je blog te lezen.

Gr Sonja

fleur zei

Ha Cindy!
Vandaag t pakje met de post gekregen!Wat een verrassing zeg!De theedoek is erg mooi en de gehaakte rood-witte pannenlappen zijn zo leuk! Wat knap gemaakT! En dan ook nog het pakje scones-meel en heerlijke aardbei-jam!!
EN ook nog zo'n lief klosje met lint-
Het staat nu nog leuk bij elkaar in een mandje; ik zal er mooie foto's van maken en binnenkort even op mn blog zetten!
Heel erg bedankt jullie allebei!
liefs Fleur








fleur zei

Oja; Natuurlijk heb ik ook even cora bedankt, maar weet niet of t contactformulier goed verzonden was!De linnentheedoek past ook heel mooi in mn keuken!
groetjes Fleur

Related Posts with Thumbnails