zondag 11 november 2012

“My little Autumn Quilt and dancing lights…”


Dan breekt er een heerlijk herfstweekend aan…
En als het laat in de middag wordt gaan lekker de kaarsjes aan tot laat in de avond.

Then comes a lovely autumn weekend…
And when it’s starts getting darker in the afternoon I light up the candles till late in the evening.

Dit is mijn allereerste quiltje wat ik heb gemaakt in het jaar 2007.
Voor het eerst kwam ik bij een hele leuke quiltwinkel “atelier Bep” (klik)na het maken van een lief poppetje wat ik als patroon kado had gekregen uit deze quiltwinkel van een lieve vriendin Tanja.

This is my first quilt that I’ve made in the year 2007.
After I made a sweet doll pattern what came from a quilt shop what a sweet present was from a dear friend Tanja, I visited for the first time a very cute, cosy and a beautiful quilt shop who’s named “Atelier Bep”. (click)
 
Bij atelier Bep wist ik bij het zien van al die prachtige stoffen en winkel dat de landelijke country stijl helemaal bij mij past, alsof ik helemaal thuis kwam.
Met hulp van Bep stelden we quiltstofjes samen om eerst een klein quiltje te maken met blokjes van 5x5cm, sindsdien is quilten één van mijn passie voor me geworden.
Steeds weer gebruik ik dit kleine lieve quiltje, op tafel, op de schouw, op een lief kastje.
Bedacht afgelopen tijd dat ik toch wel meer van dit soort kleine quiltjes wil maken, je kan ze eindeloos overal voor gebruiken en blijven altijd leuk.
Noem ze maar weekendquiltjes...

At the quiltshop of “Atelier Bep” I knew when I saw all of those beautiful fabrics and the shop that the country style completely suits me, it felt like I was coming home.
With the help from Bep we matched some quilt fabrics together to make a first little quilt with blocks of 5x5cm, since then quilting became one of my hobbies which also became one of my passions. 
Again and again I am using this sweet little quilt, on the table, on the mantelpiece, on a sweet small cabinet. I was thinking last time that I want to make more of those little quilts, you could using them endlessly for everything and they are always cute.
I called them the little weekend quilts...

Dus in een heerlijk afgelopen herfstweekend heb ik een klein herfst weekend quiltje gemaakt, begon eerst met het uitzoeken van deze leuke stofjes.

So in a last lovely fall weekend, I’ve made a little autumn weekend quilt but first sorted out these cute fabrics.
 
En zo de eerste banen gemaakt met de hand op de traditionele manier.

And so the first lines I patched in the traditional way by hand.

De top in een avond klaar en nog even strijken, door quilten…

The top I finished in an evening and must do a little ironing, than I started with quilting…
 
En hoera, heb een lief klein weekend quiltje voor de herfst klaar. Heel gezellig ligt het op tafel en kijk ik er elke dag naar…

And hurray, I got a sweet little weekend quilt ready for fall season. It lies very cosy on the table and I look at this little weekend quilt every day…

En zodra de avond valt dan steek ik alle kaarsjes aan…

When the evening falls I light up all the candles…
 


Buiten op de tuintafels, die dansende lichtjes vind ik altijd zo’n sprookjesachtige sfeer geven.

Outside on the garden tables, I always find that those “dancing” lights gives a fairytale sphere.


En ja ook binnen, heerlijke warmte en gezelligheid geeft het voor die lange donkere avonden die komen.

And yes also inside the house, it gives these long dark evenings so much warmth and cosiness.

Net zo hartverwarmend als al jullie lieve reacties, verblijd mij zo!
Ontzettend veel Dank vanuit mijn hart kan het niet genoeg blijven zeggen en hoe bijzonder ik het vind.

Just like all your heart warming and lovely comments you give me, it gives me so much joy and happiness! Thank you very much from my heart, can’t say this enough how special it means to me.

Heel veel liefs en warme groeten van mij,

Lots of love and warm greetings from me,

♥ Cindy ♥

31 opmerkingen:

Waldkind zei

soooo schön!!!
liebe grüße, elvi

Anoniem zei

Wat ziet het er ontzettend sfeervol uit!

liesje zei

Wat mooi Cindy !!!
Het ziet er heel sfeervol uit bij jou.
Lieve groetjes Carine

Anoniem zei

Wat een mooie warme kleuren heb je voor beide quiltjes gemaakt. Ik vind je eerste net zo bijzonder en mooi als je laatste ;o)

Misschien dat ik.. ? ;o)

Unknown zei

Oooooooooooooooh, ik kijk mijn ogen uit zeg, wat een prachtige sfeervolle post heb je er weer van gemaakt, ik geniet van achter mijn laptopje ;))
Die 'weekendquiltjes' zijn prachtig, heerlijk om mee te decoreren.
Het staat op mijn lijstje om te leren hoor,dat quilten, ik bestelde vorige week mijn eerste kleine patroontje maar dit ideetje om er een soort tafellegger van te maken vind ik ook super!
Geniet van je gezellige huis en tuin, ik wens je een heel mooie week toe,
liefs, Sonja

quiltsathome zei

Zo gezellig ziet het er bij jou steeds uit !!
Als je nog meer leuks wilt maken: ik heb de afgelopen dagen voor enkele quiltvriendinnen ook iets leuks bedacht en gemaakt. Het zou ook zo in jouw huis passen, denk ik.
Het is wel iets voor de Kersttijd.
Je idee voor een weekendquilt vind ik ook heel leuk.
Ik ga ook eens kijken waarvoor ik het dan zou kunnen gebruiken.
Hartelijke groet, Patricia

rianne atelier Koekendiefie zei

Wat ziet het er gezellig uit Cindy. en je weekend Quiltjes is een goed idee. mooie kleuren heb je gebruikt,
Zie dat je ook je rode pannenzet buiten hebt neergezet, Leuk leuk leuk
Groetjes Rianne

bep zei

Wat een genieten hier weer,ik was even helemaal in een heerlijk wereldje, bedankt Cindy en fijn dat je weer blogt,kunnen we met z'n allen weer van je genieten, lieve groetjes Bep

bep zei

Wat een genieten op de vroege ochtend. Ik was even in dromenwereld. Bedankt lieve Cindy, Bep

KijkDaarIs zei

ach Cindy..wat ziet het er weer gezellig uit bij jou!!!
als ik dat zie krijg ik ook helemaal de kriebels..
Fijne dag

Twa zei

Ik vind het zo gezellig dat je er weer bent! En het ziet er zo sfeervol uit in je huis. De weekend quilts zijn enig. En in leuke kleurtjes. Ook je tuintafel ziet er gezellig uit met de kaarsjes aan. Kortom alles super gezellig!
Groetjes Antoinette

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Lieve Cin..♥
Wat heb je eer een MOOIE♥ Gezellige♥ WARME♥ Post♥ van gemaakt ..dit is alleen maar GENIETEN♥..;)♥
Weet je ik ben één keer een quilt begonnen toen ik 22j♥ was wahahah nooit af gemaakt ligt nog ergens op zolder erg hé..;(
Misschien is zo'n kleintje wel een beginnertje voor mij maar die van jou is weer PRACGTIG♥ maar dat siert♥ jou ook zo..;)))
het pas dan ook helemaal in jou stijl vanm je WARME♥ liefdesvolle♥ huisje ♫ en tuintje♥..♫♥;))
Ik heb weer genoten♥ van je lieve♥ post♥..;)
wens je fijne week lieve♥ warme groetjes toe.. Liefs♥ Gaby..♥

Marja Rijnsburger zei

En zo inspireren we elkaar. Want door een eerdere post van jou over je "Home is the happiest place" quiltje ben ik er ook aan begonnen.
Mijn eerste quiltje en zeker niet de laatste.
Wat een heerlijke post weer, echt genieten hier.
Groetjes,
Marja

COUNTRY CHIC LIVI zei

Very nice!!!
Livia

princess zei

Your quilt is so beautiful! And the rest decoration, too!

Krek wak wou zei

Wat een gezelligheid weer, Cindy! Ook hier gaan elke avond de kaarsjes aan....lekker knus!
Fijne avond en groetjes van Nicole

Anoniem zei

Lieve Cindy,
En weer inspireer je mij met jouw schattige weekendquilt, sfeervolle foto's en enthousiasme ;-)
Hartelijke groet, Anja

Anoniem zei

Lieve Cindy,
Jeetje, wat een leuk quiltje heb je gemaakt!
Neem ook weer eens een duik in mijn lappenmand, je hebt mij weer op een idee gebracht;-)).
Hartelijke groet,

Anja

♥ laura♥ zei

Cindy i'm so happy
i see only now your post
i can say
welcome
<3
hugs from italy laura

Jeanet zei

Wat een warm welkom moet het bij jou zijn als je binnenkomt lieve Cindy, het spat gewoon van het scherm af , tis gewoon genieten om naar deze post te kijken !

Lieve groetjes Jeanet

Marjon zei

Prachtig, sfeervol echt een country home.......en de quilt is geweldig mooi....lieve groet Marjon

Marijke zei

Even heerlijk op je blog gekeken en wat sfeervol allemaal Cindy. Je quiltje is enig! Lieve groet, Marijke

Unknown zei

Ik ben hier gekomen via Sonja Sezoentje en ik ben gelijk verkocht wat maakt je mooie quilten ik ga in januarie ook met les beginnen wat een prachtige creaties maak je kom zeker veel bij je kijken

Liefs Nellie

Anoniem zei

Wat een prachtige stofjes, zowel je eerste quiltje, als je weekendquiltje. Zo gezellig als alles eruit ziet. Ik zou er zo bij willen kruipen. Helemaal mijn ding. Groetjes Wilma

Miranda zei

Hallo lieve Cin, wat gezellig, ook jij bent der weer! Heerlijk genieten weer bij jou mooie sfeerplaatjes...nog even checken over de kerstballenruil...ik begreep er niet zo goed uit of je wel of niet meedoet. Dikke knuffel terug vanuit het Brabantse land van een Zeeuwse tante

Balsemien zei

Wat een heerlijke warme en gezellige sfer hier! Het witte huisje met lichtje erin vind ik erg leuk!

Miss Marple zei

Dat ziet er alweer zooo gezellig uit bij jou! Ben al heel benieuwd wat je voor de kerst hebt gepland.
Ik heb gisteren al de eerste kerstdekoratie als cadeautje gemaakt ;-)
Hele lieve groetjes - Irma

Ann zei

Hoi Cindy,
Ik heb net jouw blog ontdekt door te googlen op "stitched pumpkin banner" :-).
'k Heb je gelijk aan m'n blog roll toegevoegd omdat ik vind dat je een hele leuke en warme blog hebt! Country stijl is ook m'n ding, maar dan heb ik thuis nog veel werk! Mooi quiltje ook!
Groetjes en een prettig weekend toegewenst!
Ann

Clau zei

Cindy!! que belleza! venir a visitarte me llene de amor y me inspira! gracias! besos

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Hi Lieve♥ Cindy♥..♥
Je Kerst foto's zijn PRACHTIG♥..met die open haard♥ zó'n GEZELLIG♥ KERSTsfeerhoekje♥♫♥ heb je gemaakt ..;))
Wens♥ je hele FIJNE♥ FEESTDAGEN♥ met je allerliefste♥ fam♥ en vrienden♥♫♥ LIEFS♥ Gaby..♥
Dikke knuffels♫♥♫

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Cindy..♥
Ik kom jou en fam alsnog een heel Happy♥ Nieuwjaar♥ 2013 met veel Geluk♥ Goede Gezondheid♥ Liefde♥ en Hoop♫ toewensen♥..;))
Ik mis je in Blogland♥ en wens je♥ alle Liefs toe en Fijn♫ weekend♥ Liefs♥ en dikke Knuffel♥ Gaby..x.♥.x.

Related Posts with Thumbnails