woensdag 15 juni 2011

“Sweet memories to cherish…”

“YES, we can” hahah… zo luidde mijn kreet afgelopen maand!
Zo ontzettend happy als ik was en nog steeds ben, heerlijk thuis komen met hele mooie herinneringen om te koesteren.
Ontzettend veel op pad geweest, mooie dingen gezien en beleefd, feestjes en vooral een leuk en super gezellig weerzien van lieve mensen waar ik deze post over zal schrijven.

“YES, we can” hahah… so was my yell last month!
So very happy as I was and still am, nice to come home with a lot of beautiful memories to cherish.
Had many lovely days to go out, pretty things I’ve seen and experienced, parties and a very pleasant reunion of dear people which I will write in this post.
I am very sorry I don’t translate this post in English but you can use the google translator right in the bar, thank you for understanding!



Zal eerst beginnen met m’n bezoek aan het quiltfestival wat werd gehouden in kasteel
Cannenburgh te Vaassen.
Héél stellig zei ik nog tegen mezelf, sterk zijn Cindy en geen lapjes kopen want je hebt nog genoeg eerst weer lekker maken…. Hmm, wat denken jullie ben ik zo sterk? hihi….

 
Aangekomen wachtte mijn lieve vriendin Tanja die ik ook al zo lang niet heb gezien me al bij de entree op en na een heerlijke begroeting liepen we eerst natuurlijk naar de stand van atelier Bep.

M’n sirene ging weer luid af bij het weerzien van lieve mensen die daar lekker stonden te snuffelen. Degene die mij kennen weten hoe deze sirene van mij inmiddels luid hahah… ja héél luid dus!

Tijd voor een pauze…, snelde me naar de eettent hahah… waar voor mij heel vers deze Apeldoornse soes met chocola overgoten werd klaargemaakt.
Dit kan je toch niet weerstaan…

En lekker gezellig aangeschoven bij het lieve “quiltteam Bussum”, je ziet het TÉ gezellig weer hahahah..., veel gelachen dus heel goed om de buikspieren te trainen na zo’n soes.

Daarna ging deze “prinses” door naar het kasteel om al die prachtige quilts te aanschouwen, wordt je echt niet lekker van zó mooi en kon alleen maar lieve zuchten slaken!
Was voor mezelf jawel op zoek naar rozenstof hahaha… (ja, weet het kon het niet weerstaan hi) voor het quiltje waar ik mee bezig ben met de geappliceerde harten.

 
En naar beneden gewandeld in de “kerker” aangekomen trof ik deze lieve Simone aan met een ketting en gietijzeren bal aan haar enkel…. nee hoor, GRAPJE hahah!
Natuurlijk gezellige stands in de kelder en aan haar borduurpatronen bewonderen.

Lieve Simone, gezellig om je weer te zien en daar hoort natuurlijk even een dikke knuffel bij!
 
En hoera hoera hoera…, ineens trof ik een stand aan met alleen maar rozenstof.
Met een doos tissues in m’n hand om het kwijl van mijn mond af te vegen heb ik bijpassende stof gevonden om m’n quiltje af te maken.
Wat was ik blij, even een ronde dansje gemaakt met deze dames van de
quiltshop 100 rozen te Deventer.

Tijd om naar huis te gaan met m’n prins op het witte paard…, aargghh hij was te laat dus ben ik maar de auto ingestapt met een super grote smile van alle indrukken en het gezellig weerzien.


En dan hebben we ook nog groot feest gehad want onze lieve dochter Jodie is 16 jaar geworden en daar hoorde een knalfeest bij om haar Sweet Sixteen te vieren.
Heeft ze samen met haar vriendinnetje Shaka gedaan.
Na alle drukke voorbereidingen en versiering een heel bijzonder en geslaagd feest om er heel mooi op terug te kijken.
Te gek hoe je toch je dochter ziet stralen, tja mijn moederhart weer geraakt en pinkte even een traan van ontroering weg.


Ja en dan is mijn lieve moeder en vader ook nog twee dagen druk bezig geweest in de “Indische” keuken. Altijd traditie bij ons met feestjes en Henri heeft in al die jaren lekker saté leren maken en vooral lekker bakken, jammie!
Pak maar een bordje en schep maar lekker op… “selamat makan” oftewel “eet smakelijk”.

En dan afgelopen zaterdag ook zo’n heerlijke en fantastische middag/avond beleefd met jawel mijn lieve vriendin Elly.
Ze was in Doorn voor een hele leuke workshop in de winkel Pictures & Papers.

Haalde haar eind van de middag op maar eerst heb ik natuurlijk die ontzettende leuke winkel wel twee uur doorgewandeld hahaha… Ben geen scrapper maar je kan daar echt de leuke papiertjes en stempels niet weerstaan met nog veel leuks. En zo gastvrij zijn de dames daar en heb ik nog overheerlijke zelfgemaakte scones mogen proeven, echt té heerlijk.

Je raadt het al, inderdaad met een tasje de deur uit om m’n voorraadbeheer aan te vullen hahahah…
 

Huh, wie zijn die twee meiden daar...
ja we zijn gespot daar zitten we ontzettend gezellig op een terrasje samen in de zon.


Een lekker hapje gegeten, tijd vloog om helaas want Elly moest haar trein nog halen voor een reis van twee uur.
Het was natuurlijk weer tekort maar des te meer ik deze prachtige herinnering koester!

Dag lieverd mis je gezelschap gaan we gauw weer overdoen….


En ik ben nog steeds aan het mijmeren met een hele grote super giga smile op m’n gezicht van geluk en blijdschap, zo dankbaar dat ik dit allemaal mag meemaken.

Dat zijn toch weer die mooie slingertjes in je leven, Proost!

Fluistert de Zomer jullie ook al zachtjes in je oor...

♥ Mooie zomergroet, Cindy ♥

14 opmerkingen:

rose cat cottage zei

Hello Cindy! Happy birthday Jodie! whouah so much things done..and I have missed the Quilt event:((( but I think with the summer coming we are more more doing nice things like little trips and barbecue or meeting friends!Enjoy your day, doei, claude

Mayflower zei

Goeiemorgen lieve Cindy.
Eindelijk.......weer eens een gezellige post van jou. Ik heb je gemist, niet meer door hoor zo lang wegblijven hihi.
Maar met al die leuke dingen in je agenda begrijp ik dat.
Wat een heerlijke uitjes en gezellig weerzien heb je de afgelopen tijd gehad en ohhh.....die rozenstofjes zijn zo mooi, ik ben benieuwd wat voor moois je daarvan gaat maken.
Ik had de ontmoeting met Elly al mogen lezen op haar blog, wat een gezellige dag hebben jullie gehad.
En over die soes met chocolade......daar heb ik het dan maar niet over haha......wat ziet dat er heerlijk uit, het water loopt me uit de mond.
Nog van harte met jullie dochter Jodie, wat een prachtmeid en wat leuk dat zij zo'n mooi feest heb gehad.
Het is nog te vroeg voor die Indische lekkernijen die ji ons hier voorschoteld, maar ik kom later wel terug om een hapje te proeven.
Ja.....de zomer is in aantocht, heerlijk hè, het zonnetje schijnt nu zo lekker.
Ik wens je een heerlijke dag toe.
Liefs en een dikke knuffel, Mea

tania zei

very nice!
Tania

Miranda zei

Het is weer heerlijk genieten bij jou! Wat hebben we toch een mooie hobby met een berg vriendinnetjes!
Dikke knuffel en een dikke profiat voor jou Sweet Sixteen girl!
ps: Ik heb even een virtueel bordje opgeschept in de Indo-keuken! EN lekker dat het is!!!! Ik ruik de heerlijke kruiden bijna aan mijn scherm...

Susan zei

Ooohhhh Cindy, wat geniet ik toch altijd van jou gezellige verhalen!! Ik begrijp best dat je al die verleidingen niet kunt weerstaan, hahahaha. Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter!!

Lieve groetjes van Susan.

GRANNY'S HOUSE zei

Dat is weer rondom genieten bij jou, nog gefeliciteerd met je dochter en wat ziet het buffet er zalig uit, je mag mij daar voor wakker maken.

Groetjes
Ines

Anoniem zei

Oh ja, mijn hartje gaat ook al sneller slaan bij het lezen van je gezellige post. Wat kijk ik toch altijd uit naar nieuwe posten van jou, altijd zo heerlijk spontaan en een bron van inspiratie!
Bij Elly zag ik ook al een deel van één van je mooie belevenissen, je hebt er weer heel veel dagen met een gouden randje bij!
Lekker nagenieten,
liefs, Sonja

Simone zei

Leuk om weer even terug te kijken in de Cannenburch. Het viel best mee daar in de kerker (uhhh... kelder)!
Ik heb alleen volledig die catering-tent gemist!!! Dat is toch wel jammer, als ik die heerlijke soes zo bekijk....

Claudia Leertouwer zei

Wat heerlijk om zo veel lieve mensen om je heen te hebben!

jolanda zei

Mooi was de tentoonstelling in kasteel Cannenburgh hé? Ik was niet van plan te gaan, maar op zondagmiddag veranderde ik ineens van gedachten en zijn Ton en ik er nog gauw naartoe gesjeesd hahaha.
Je hebt ook weer mooie stofjes gekocht zie ik... ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Nog van harte gefeliciteerd ook met je dochter's verjaardag... 16 jaar alweer! Wat gaat de tijd hard hé?
lieve groetjes, jolanda

Ineke Original zei

Oh Cindy,
Wat heb je weer iets leuks geschreven. Ik kan helemaal voelen wat jij voelt. Die rozenstof heb ik al in huis. Een paar meter zwart met een groot boeket. De bijpassende rozenstof heb ik gekocht....... ja hoor. Bij dezelfde winkel als jij. Alleen ik was in Zwolle op de handwerkbeurs en had maar 1 uur de tijd. Ben zo benieuwd wat je gaat maken. Ik heb me inmiddels aangemeld voor de vervolgcursus Quilten. We gaan een sampler maken met de hand natuurlijk. Weet je trouwens dat ik ook een Quilt-blog heb? Even kijken bij mijn profiel, kom je er vanzelf.
Veel succes,
dikke kus,
Ineke van den Akker

Bonjade zei

Ha lieve Cin...wat leuk weer wat van je te lezen en zien....
Heerlijk hoe jij zelf de slingers ophangt in je eigen leven.....en je hebt gelijk......maak er een feest van.
Nog van harte met je knappe dochter, wat een prachtleeftijd zeg......
En wat heerlijk mams om je heen, die vast overheerlijke gerechten kan maken........oh zou zo graag een vorkje bij je geprikt hebben....om te genieten van al het heerlijks van mams.....
Nu blijf vooral bezig met versieren ........dikke kus en tot snel....
Liefs

Monique zei

Nou.. die zomer fluistert vandaag even helemaal niets in mijn oor... ;o)

Maar wat heb je een heerlijk verslag geschreven over je uitjes en feestjes. Je zou haast wensen dat je er bij had kunnen zijn.. ;o)

Leuk om te mogen lezen!

Jeltje @ 100 rozen zei

Hi Cindy, wat leuk om je verhaal over Cannenburg te lezen. De foto van de rozenkraam in de kelder is om te smullen. Veel plezier met het quilten en bloggen.

Related Posts with Thumbnails