maandag 23 maart 2009

"A lovely Saturday in March…

Lieve roosjes met heerlijk geurend Eucalyptus gekocht bij een bloemenkraam op de Oude Gracht...


Vorige week zaterdag zijn we (mijn man Henri en ik) met de trein afgereisd naar Utrecht om een paar uurtjes te winkelen.
Voor ons was het al een hele tijd geleden dat wij met het openbaar vervoer hebben gereisd, zolang geleden dat we niet wisten dat de kaartjes op het perron afgestempeld moet worden en jawel dat hebben wij weer zitten we 1e klas hahaha…. wat een giller. Door bekenden werden we geattendeerd dat we 1e klas reisden en of dat wel juist was, uuuhhh nee dus. Gauw naar 2e klas gelopen… wel weer leuk hoor en een andere kijk dan vanaf de snelweg!
Ook zo relaxed geen parkeerplek te zoeken dus zeker voor herhalingen waard want hebben we ontdekt tijdens daluren reis je werkelijk goedkoper, dat was ons parkeergeld laten we maar zeggen.
Het begon ook met stralend lenteweer met een aangenaam temperatuurtje, Henri komt uit Utrecht en zei tegen me laten we nu niet de “normale” winkelstraten nemen maar daarom heen. Leuk dat gaan we doen en zo belanden we in de lijnmarkt en kwam ik deze geweldige knopen en lintenwinkel tegen, echt een waar paradijs!


Vriendelijk werd ik ontvangen door vader en dochter en je kon op je gemak kijken naar alle prachtige knopen, linten, teveel om op te noemen die zo mooi gesorteerd waren in de schappen. Moeder hielp me met de mooie wolvilten, natuurlijk wilde ik de winkel even fotograferen om jullie deelgenoot van te maken. Dit moet je echt even zien…



Trotser kan vader toch niet kijken naar zijn dochter, mooi hé... vader, moeder en dochter die deze prachtige winkel runnen!

Nadat ik over mijn passie vertelde werd ik doorverwezen naar de oude gracht 380 want daar was een quiltwinkel gevestigd van Carol Cox, wel een stukje lopen want we starten ergens bij huisnummer 70. Maar wat een leuke antieke winkeltjes zijn we onderweg tegengekomen en de quiltwinkel was ook heel mooi. Uiteraard ben ik niet weggegaan zonder lapjes…

Onze buikjes begonnen al wat te knorren en besloten een lekker hapje te eten bij de allerbekendste snackbar “Broodje Plof”, op deze weg zag ik de heerlijke winkel “Dille en Kamille”! Hoera kwam er bij mij uit en kan deze winkel niet zomaar voorbij lopen zonder er eerst even gesnuffeld te hebben. En jawel zag ik daar zo’n mooi harten bakblik die ik mooi kan gebruiken voor mijn boterkoek…mmmmm!
Hele leuke dames hielpen mij met de gedroogde rozenknopjes waarvan ik een krans wil maken voor Pasen.

Na lekker onze buikjes gevuld te hebben viel mijn oog op een mooie blauwe deur en pand! Even nog kijken en dan nemen we de trein terug…

Een blik in de etalage lokt ons om de winkel binnen te gaan en wat ik daar zag… helemaal geweldig! Een prachtige winkel in engelse sferen gehuld met prachtige serviezen zoals Liberty of London maar ook lekker producten van Crabtree & Evelyn, Beatrix Potter en vooral de prachtige zijden stoffen. We vonden het ook zo’n mooi pand is 17e eeuws en was vroeger een klooster, de originele stenen waren nog te zien met de grove balken.
We liepen naar achter en Henri attendeerde me op een allerliefste en hele grote zwarte kater, zo schattig sliep hij daar in de winkel.


Ja als poezenliefhebber moet je natuurlijk even praten met zo’n beestje hihihih… En de eigenaresse mevrouw Elizabeth Wakefield kwam er ook bij en stelde ons voor aan Tom Poes.
Dit was zo’n bijzondere ontmoeting, zo passievol praat ze over haar allerliefste poezen en hoe ze deze heeft opgevangen als ze kwamen aangelopen uit de café’s van Utrecht.
Al gauw hadden we die klik met elkander vanwege deze lieve diertjes, ze kan zo een boek over schrijven! Ze liet nog een kat zien die zelfs heerlijk in mooie stof gehuld lag te slapen…
We moesten de trein halen maar ik kom zeker terug om de winkel nog eens te bezoeken, dit was een mooie afsluiter van ons dagje samen met zo’n bijzondere ontmoeting!

Ik ga even een boterkoekje bakken met m'n nieuwe harten bakblik, proef je volgende keer mee?...


Last Saturday we (my husband Henri and I) traveled by train to Utrecht for a few hours shopping. For us it was a long time ago that we use public transport travel, we buy the tickets on the platform but we don’t know if we must stamping the tickets and we were also sitting in the wrong coupé of 1st class ... hahaha what a joke.
Through acquaintances, we were advised that we were traveling 1st class and if that was correct, uuuhhh…no! We walked fast to the 2nd class coupé... and we enjoyed our trip by train, you get a different view than from the highway! Even so relaxed, you don’t have to find a parking place for the car and the tickets of the train was our parking money.
The day started with bright spring weather with a pleasant temperature, Henri has lived in Utrecht and told me we are not taking the great shopping streets but the streets behind it.
So we end up in the street who called line market (lijnmarkt) and I saw a great buttons and ribbon shop, really for me a paradise!

Very kindly welcome I’ve got from the owners of the shop, a father and daughter and I may look to all the beautiful buttons, ribbons, it is too many to mention and so beautiful sorted on the shelves.
Mother helped me with the beautiful wool felt, of course I wanted to photograph the store to share them with you. You have to really see this... After I told about my passion, I was redirected to the street old canal nr.380 (oudegracht) because there was a quilt shop located who called Carol Cox, a long walk because we start somewhere on house number 70.
We passed a view nice antique shops on our way and the quilt shop was also very nice. Obviously I am not left without patches ...

We getting a little bit hungry and decided a nice bite to eat at the snack bar “Broodje Plof” and when we walking to the snackbar I saw the wonderful shop “Dille and Chamomile!” Hooray, I was shouting because I can not walk further for first visiting this shop.
I saw some beautiful hearts baking tins that I can use for my butter cake ... mmmmm!
Also very nice ladies helped me with the dried roses, I want to make a wreath for Easter.

After a nice lunch my eye saw a beautiful blue door and building!
Still a short look at the building and then we take the train back we’ve said to each other...
A look at the window attracted us to the shop to enter and what I saw ... absolutely fabulous! A beautiful shop with beautiful English spheres, gorgeous dishes of Liberty of London but also lovely products from Crabtree & Evelyn, Beatrix Potter, and especially the beautiful silk fabrics. We also found the building so great because it was formerly a cloister of the 17th century, the original stones were still visible in the coarse beams. We walked further in the shop and Henri attended me of a lovely big sleepy black cat, so cute. I am also a cats lover and I must talk with this cat hihihih ...
And the owner Mrs Elizabeth Wakefield came to us and introduce us to Tom Cat.
This was a special meeting, so passionate she talk about her Beloved cats and how she take care of them. Some cats are from the cafes of Utrecht.

Soon we had that click with each other because of these dear creatures, she can write a book about the stories of the cats! She showed us another lovely cat, was a sleep an wrapped himself in fabric...
We must catch the train but I’ll get back to the store for another visit, this was a nice end of our day together with a special meeting!
Now I'm gonna bake a butter cake in my new heart baking tin, do you want to taste it next time? ...

4 opmerkingen:

t brocante sfeertje zei

Hai,heerlijk he zo'n dagje shoppen in bijzondere winkeltjes,en die zijn er genoeg in Utrecht.Ook mijn geboortestad vooral de winkeltjes om de grachten zijn erg leuk.
Het weer zal jullie ook lekker mee he?Groetjes,Ingrid

Simone zei

Nu moet ik ook een dagje naar Utrecht, geloof ik! Wat een geweldig winkeltje met al die knoopjes en bandjes! Ben je trouwens wel eens in Amersfoort bij Schwitzner geweest? http://www.schwitzner.nl/ Dat is ook al zo'n paradijsje! En ik zie dat ik ook naar Dille & Kamille moet, want ik was al een tijdje op zoek naar dat rood/witte rollade touw...

Miranda zei

Ook ik zou best wel even willen snuffelen in die leuke winkeltjes. Wat een linten walhalla....heerlijk! Verkopen ze toevallig niks on-line? In ieder geval hebben jullie ervan genoten! Groetjes uit Virginia

Annelies zei

ls ik dit lees moet ik toch maar weer eens snel in Utrecht gaan winkelen !

Related Posts with Thumbnails